Oferta
Proponowany zakres obowiązków świadczony w ramach usługi zarządzania:
- odbiór budynku od dewelopera/z rynku wtórnego,
- przygotowanie rozliczeń okresu deweloperskiego,
- rejestracja Wspólnoty (uzyskanie numeru NIP i REGON),
- założenie rachunku bankowego,
- przepisanie/zawarcie umów w zakresie bieżącej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej tj. m.in. dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości,
- przejęcie protokołem zdawczo-odbiorczym dokumentacji Wspólnoty: finansowej, technicznej i administracyjnej,
- ustalanie i weryfikowanie aktualnego stanu prawnego nieruchomości, prowadzenie wykazu Właścicieli,
- reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej
i samorządowej a także innymi podmiotami gospodarczymi,
- prowadzenie spraw dotyczących roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi części wspólnych budynku,
- kontrola zawartych umów pod względem prawidłowości ich realizacji a także pod względem racjonalizacji ponoszonych z tego tytułu kosztów,
- wyszukiwanie dostawców usług oraz negocjowanie cen korzystnych dla Wspólnoty,
- przygotowywanie projektów umów,
- windykacja należności,
- organizowanie obsługi prawnej,
Dodatkowo oferujemy:
- usługę LokaleNet polegającą na możliwości zweryfikowania przez internet zapisów księgowych na indywidualnym koncie swojego lokalu (saldo),
- cykliczne spotkania z Zarządem Wspólnoty/Radą Wspólnoty w siedzibie firmy lub na danej nieruchomości (kwartalne bądź ustalane w razie potrzeby),
- możliwość ustalenia cyklicznego dyżuru na budynku podczas którego Właściciele mogliby uzyskać informacje dotyczące salda lokalu a także bieżących spraw administracyjnych.
W ramach obsługi finansowej:
- rozliczenia kosztów w tzw. okresie deweloperskim pomiędzy deweloperem
a właścicielami
- analiza dokumentacji finansowej pod kątem m.in. zobowiązań z tytułu podatków
i składek,
- prowadzenie pełnej księgowości,
- obsługa rachunku bankowego,
- optymalizacja środków zgromadzonych na rachunku bankowym (tworzenie lokat),
- przygotowywanie rocznych planów gospodarczych dla nieruchomości,
- przygotowywanie informacji dla Właścicieli o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej,
- rozliczanie zaliczek na media,
- przygotowywanie deklaracji podatkowych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.
W ramach obsługi technicznej:
- prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- zlecanie obowiązkowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości,
- organizowanie prac konserwacyjnych i remontowych,
- występowanie na drogę sądową w sprawach przeciwko Deweloperowi.
