Oferta

Proponowany zakres obowiązków świadczony w ramach usługi zarządzania:

  • odbiór budynku od dewelopera/z rynku wtórnego,
  • przygotowanie rozliczeń okresu deweloperskiego,
  • rejestracja Wspólnoty (uzyskanie numeru NIP i REGON),
  • założenie rachunku bankowego,
  • przepisanie/zawarcie umów w zakresie bieżącej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej tj. m.in. dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości,
  • przejęcie protokołem zdawczo-odbiorczym dokumentacji Wspólnoty: finansowej, technicznej i administracyjnej,
  • ustalanie i weryfikowanie aktualnego stanu prawnego nieruchomości, prowadzenie wykazu Właścicieli,
  • reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej a także innymi podmiotami gospodarczymi,
  • prowadzenie spraw dotyczących roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi części wspólnych budynku,
  • kontrola zawartych umów pod względem prawidłowości ich realizacji a także pod względem racjonalizacji ponoszonych z tego tytułu kosztów,
  • wyszukiwanie dostawców usług oraz negocjowanie cen korzystnych dla Wspólnoty,
  • przygotowywanie projektów umów,
  • windykacja należności,
  • organizowanie obsługi prawnej,
  • Dodatkowo oferujemy:

  • usługę LokaleNet polegającą na możliwości zweryfikowania przez internet zapisów księgowych na indywidualnym koncie swojego lokalu (saldo),
  • cykliczne spotkania z Zarządem Wspólnoty/Radą Wspólnoty w siedzibie firmy lub na danej nieruchomości (kwartalne bądź ustalane w razie potrzeby),
  • możliwość ustalenia cyklicznego dyżuru na budynku podczas którego Właściciele mogliby uzyskać informacje dotyczące salda lokalu a także bieżących spraw administracyjnych.
  • W ramach obsługi finansowej:

  • rozliczenia kosztów w tzw. okresie deweloperskim pomiędzy deweloperem a właścicielami
  • analiza dokumentacji finansowej pod kątem m.in. zobowiązań z tytułu podatków i składek,
  • prowadzenie pełnej księgowości,
  • obsługa rachunku bankowego,
  • optymalizacja środków zgromadzonych na rachunku bankowym (tworzenie lokat),
  • przygotowywanie rocznych planów gospodarczych dla nieruchomości,
  • przygotowywanie informacji dla Właścicieli o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej,
  • rozliczanie zaliczek na media,
  • przygotowywanie deklaracji podatkowych,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.
  • W ramach obsługi technicznej:

  • prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • zlecanie obowiązkowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości,
  • organizowanie prac konserwacyjnych i remontowych,
  • występowanie na drogę sądową w sprawach przeciwko Deweloperowi.